Zbliżenie na bieżnię, na której widoczne są tory 1, 2 i 3.

Zbuduj przyjazne miejsce pracy dla swoich pracowników

1 października rusza ostatnia w tym roku rekrutacja do projektu „Pracownicy – najlepsza inwestycja dla firmy”. Małe i średnie firmy z Małopolski mogą w nim otrzymać do 63 000 zł grantu, szkolenia, doradztwo strategiczne i doradztwo HR. Dzięki unijnemu wsparciu poprawią zarządzanie pracownikami. Wnioski można składać do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, instytucji Województwa Małopolskiego.

Korzyści dla przedsiębiorcy i jego pracowników

Na początek pracodawca i kluczowi pracownicy firmy otrzymają w projekcie szkolenie na temat zarządzania różnorodnością, w tym zarządzania wiekiem. Firma weźmie też udział w doradztwie strategicznym. Ekspert przeprowadzi diagnozę firmy pod kątem zarządzania pracownikami, a także wskaże obszary wymagające usprawnienia. Następnie – wspólnie z pracodawcą, uwzględniając jego potrzeby i warunki prowadzenia działalności gospodarczej – opracuje strategię zarządzania wiekiem w firmie.

W kolejnym etapie pracodawca otrzyma dofinansowanie z Funduszy Europejskich na wdrożenie niektórych rozwiązań wskazanych w strategii. Będzie mógł m.in.:

  • zmodernizować sprzęt w oparciu o wyniki audytu ergonomicznego,
  • doposażyć zdalne stanowiska pracy,
  • zmodernizować przestrzenie socjalne,
  • pomóc pracownikom zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne,
  • wdrożyć w firmie mentoring.

Osoby wskazane przez pracodawcę nauczą się współpracy w zespołach wielopokoleniowych, poznają też metody wydłużania aktywności zawodowej i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Firma będzie mogła liczyć również na doradztwo HR-owe, jeżeli potrzebuje stworzyć lub zaktualizować procesy kadrowe czy zaplanować działania zwiększające motywację pracowników.

Wsparcie zostanie dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy.

Więcej informacji można znaleźć na podstronie Ścieżka wsparcia.

Kto może skorzystać z pomocy

Projekt „Pracownicy – najlepsza inwestycja dla firmy”, dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, jest adresowany do małych i średnich firm z Małopolski.

Pracodawca, chcący wziąć udział w projekcie, powinien m.in.:

  • spełniać warunki dostępu do otrzymania pomocy de minimis;
  • prowadzić działalność od co najmniej 2 lat;
  • nie mieć strategii zarządzania różnorodnością, w tym zarządzania wiekiem, stworzonej lub aktualizowanej za pieniądze publiczne w ciągu ostatnich 3 lat;
  • nie mieć zaległości z tytułu podatków, składek na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne;
  • nie być karanym.

Wszystkie wymogi stawiane pracodawcom w projekcie znajdują się w Regulaminie.

Zgłoszenia

Pracodawcy, zainteresowani projektem, muszą wypełnić formularz rekrutacyjny i dostarczyć go do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie do 14 października 2024 roku.

W przypadku pytań odnośnie rekrutacji prosimy kontaktować się bezpośrednio z Biurem Projektu.